söndag 29 januari 2012

Söndag

Har två små pluttar som inte ville lägga sig i sängarna å sova middag.
Efter två minuter i soffan:




Jag sitter i soffan å försöker få in lite sista kunskaper från företagsekonomiboken. Direkt efter jobbet imorgonbitti så är det dags för prov...
Hoppas jag inte får totalt hjärnsläpp bara...
Det fick jag när jag gjorde övningsprovet...
En sån enkel sak som att ge ett exempel på ett tjänsteproducerande företag...
Det kunde jag minsann inte komma på...

Annars idag har jag fixat med vårt nya kontor...
Å städat på barnens rum.
Kvar är att möblera om lite mera...
Emil och Amandas garderob ska få flytta in på deras rum, å Emma ska få den stora expedithyllan från datarummet in till henne.
Bara det att alla 25 facken är fyllda till bredden med saker... Vart ska dem ta vägen ???

- Caroline Lång

2 kommentarer:

Nina sa...

Haha, snacka hjärnsläpp! Jag fick det på första frågan om de tre resurserna, kom ihåg människan och naturen men den tredje?! försökte komma på det i 4 timmar, sen gav jag upp och kollade i boken. ;)
Hjärnsläpp är min största fasa inför imon, fast går det helt åt skogen så får man säkert göra om det. :)
Det va något annat de hade glömt att ta med i den räkningen där inkomsten inte stämde, fast som sagt jag va ju förberedd tack vare dig! :)

Du hittar säkert ett annat bra ställe att lägga grejerna på. ;)

Cissi sa...

Låter som ett spännande projekt =)Men det är roligt när det väl bli klart och man ser hur fint det är!! För att inte tala om hur roligt ungarna tycker att det är, de ser sakerna på ett annat sätt =)

Här är det strax middag och hoppen om att få lite ork, en promenad runt brandstationen kanske för lite frisk luft skadar ju inte!!
Ha det gott!!