tisdag 23 augusti 2011

Friggeboden


Varför ska mina braiga ideer bli så krångliga för ?
Kom på en asbra ide om hur jag skulle möblera och städa i våran friggebod, som är typ förråd och verktygslåda...
Sätta upp hyllor och köpa en "verktygsvägg" från harald nyborg..
Allting huller om buller och man hittar aldrig vad man behöver.. Var bra nära på att tröttna när jag precis hade börjat, för lyfter man på nånting eller öppnar en skåpsdörr så inser man hur mycket som finns gömt där...
Men jag fortsatte en stund och röjde ur två garderober och flyttade på dem och fyllde dem igen.
Sen skulle jag skruva upp hyllor, letade en kvart efter skruvar och bits som passade varann.
Sen såklart så satt det en gammal skruv fast i skenan som jag inte fick loss, å starta vinkelslipen med tre nyfikna barn i all denna bråten var ju såklart inte att tänka på så det var bara att ta fram hammaren och banka..
Skruvade upp ena skenan (utan plugg såklart) å när jag skulle skruva upp den andra så ville inte skruvarna vara med, för de gick bara in halvvägs...
Tror att jag skiter i denhär jäkla överraskningen nu och säger åt patrik att skruva åt mig istället... Han vet ju vilka plugg och skruv som passar bäst med...
Men då blir det ju såklart inte gjort idag eftersom han är på jobbet. Å när nästa fixarlust faller på vet man ju aldrig..
Så det fortsätter väl att vara lika rörigt där ett tag till kan jag tro..






Caroline Lång

1 kommentar:

åse sa...

Hade i princip samma besvär igår. Jävla skit till å krångla ;-)