söndag 11 september 2011

Detox !

Torsdag:
Igår började jag med en kålsoppe-detox-diet.
Tänkte att jag nog behöver detoxa min kropp lite för att bli av med min svullna mage..
Ibland blir min mage supersvullen och det känns som att jag är proppmätt och det blir tungt att andas.
Men det är inte alltid jag har så bra karaktär (föutom att jag har viktväktat mig ner typ 20 kilo på ett år) så därför sparar jag dessa inlägg på telefonen tills veckan är slut...
Det kan ju även ha lite att göra med att jag hade gått upp 1,5 kilo i tisdags... Men det var absolut inte oväntat med tanke på att jag ätit både mcdonalds, burgerking och massa chips och druckit massa läsk.
Men man blir sur ändå när det står plus på vågen...
Ett bra tag nu har jag vägt runt 66 kilo, å det hade jag kunnat vara nöjd med, med jag hade nog tänkt mig 58kg.
Siffrorna i sig har jag inget bekymmer med, bara min degmage..
Å ja jag vet att det är träning som krävs för att den ska ändra sig, men det måste ju vara lättare att bara forma den med träning istället för att förbränna fett också..
Hmm kanske ska sätta som mål att träna två wii pass också denna veckan.

Jag har en avstickare från planen inplanerad, fast om den är planerad så ingår den ju ?
Å då är det helt enkelt så att jag ska hålla mig till min plan :)

Det inplanerade är kräftskivan hos pappa på lördag :)

På lördag ska jag egentligen äta 5-8 bananer och massa kålsoppa, men det blir massa kålsoppa och kräftor !

Dag 1 (onsdag) Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men inga bananer.


Dag 2 (torsdag) Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor.

Soppa i stora mängder.


Dag 3 (fredag) Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.


Dag 4 (lördag) Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk. (+kräftor :) )


Dag 5 (söndag) Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!


Dag 6 (måndag) Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.


Dag 7 (tisdag) Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. Ingen soppa dag 7.

Caroline Lång

Fredag:

Två och en halv dag av dieten är gjord och det känns bra !
Igår förgyllde jag soppan med rå paprika och tomater som fick vara med i micron på värmningen.
Och olika kryddningar blir det nästan varje gång; chili, cayenn, paprika, grönsakskrydda.
Igår eftermiddag när vi åt middag så åt patrik och barnen korv och makaroner och sallad.
Jag åt soppa och sallad !
Fast det är lite jobbigt att äta ifrån två tallrikar.
Idag har jag än så länge ätit soppa till frukost, efter vi varit ute så hade vi fruktstund, och nu är vi på väg till Göteborg för diverse ärenden och ett besök på "lek & buslandet".
Så tyvärr blir det ingen soppa till lunch. Får äta frukt och grönsaker istället, å massa soppa när jag kommer hem !

Caroline Lång


Söndag :
Sitter på jobbet nu har precis jobbat färdigt för dagen.
Känner nog att fyra dagars detox får vara nog.
Soppan är slut i dubbel bemärkelse, både i grytan och i kroppen.
Känner mig skakis i benen...
Så nu gäller järnet med propoints igen !
Ska hem och läsa igenom häftena igen och få lite ny inspiration !
Nu ska jag ner och handla lite och sen hem och äta frukost !

Caroline Lång

Inga kommentarer: