lördag 21 juli 2012

Ny Bil

I Torsdags köpte vi en ny bil:

Jag är sååå nöjd och glad!!
Tack min fina man !

lite å vänja sig vid bara, som att det inte är skjutdörrar eller fotsteg, å att den är manuell.
Att byta från chevan till Audin har inte vart krångligt.
Men nu är det ju en lika stor bil, å så e det helt plötsligt inte automat. Hoppas att jag vänjer mig snart jag tror att "torkar-spaken"inte mår så bra snart annars. ( hade "växelspaken" vid ratten på Chevan....

Ny bil = Nya regler !!
ingen mat i bilen, eller rättare sagt inget ätbart får förtäras i bilen !
Ett å ett barn lyfts in i bilen och sätts fast i sin stol ! (inte som innan när skjutdörren öppnades så klättrade alla in och bråkade om vem som skulle sitta var, eller varför ens sitta, när det går att hoppa runt överallt i bilen, ratta på radion, vifta med vindrutetorkarna, blinka med varningsblinkers....)
Inte massa prylar, kläder, leksaker osv. Det som tas in i bilen tas ut nästa gång man hoppar ut !

Så kan vi hålla detta nu?  Hoppas på det !   :)  Klart vi gör !!

Nu ska jag sjunka ner i soffan brevid min man ! å knapra på nya chips med havssalt, dedär som finns i pringelsrör men som inte är pringels....

Inga kommentarer: