torsdag 16 augusti 2012

Sniglar

I tisdags kväll gick jag, barnen å Kicki på snigeljakt.
Jag har hela tiden sagt att vi har nästan inga sniglar här. Det tar jag tillbaka.
Igårkväll gick jag och Emma på en liten runda å hhittade ännu fler !
Har varit lite anti snigeljakt innan,  plåga ihjäl sniglar genom att hälla salt på dem känns inte riktigt ok faktiskt.
Men nu är det gjort.
Å nu då !?
Nu har jag en hink full med snigelslem.
Vad ska jag göra med det ?
Slänga hinken ? Kommer ju att gå åt en del hinkar då..
Hälla ut den äckliga sörjan ? Vart då ? Å hur äcklig lär inte den upplevelsen vara ?

Mamma gav mig tipset att lägga dem i en påse från början å slänga den i Soptunnan.
Men att betala för att slänga döda sniglar ?
Gräva ner i skogen ? Meckigt
Nä det får nog bli påse, salt och soptunna...

Bläääää för sniglar !

Ursäkta den äckliga bilden, det är första kvällens "fynd"


Inga kommentarer: