onsdag 16 november 2011

Julklappar


Gick hem lite tidigare ifrån jobbet igår, eftersom jag var/är så förkyld.
Sov ett par timmar innan det var dags att hämta hem trollen.
Sen hade jag tänkt sova ett par timmar till men Amanda och Emil hade sovit på Solkulla .
Så typiskt, de brukar nästan aldrig sova där men när jag behövde all sömn jag kunde få så hade dem ju såklart råkat somna.
Jag lade mig på soffan när vi kom hem iaf och barnen fick härja nästintill fritt...
Blev ju inget sovit men jag låg iaf ner nästan hela dagen.
Var bara uppe en sväng för att laga mat...

Idag har jag varit hemma sjuk och Patrik körde ner twinsen till Solkulla å Emma var hemma med mig och hade en väldigt lugn förmiddag.
Vi åkte neråt byn lite tidigare än vad som behövdes, så vi passade på att lämna tillbaka lite böcker på bibblan.
Sen hämtade vi småttingarna som somnade i bilen på väg hem som de brukar, men när jag skulle bära in dem vaknade dem och fick sig varsitt frispel...
Ingen mer vila än idag iaf...

Sitter för övrigt och funderar över alla julklappar som ska inhandlas till alla runtomkring..
Tycker det är jobbigt att komma på vad man ska köpa.
Fyra födelsedagar inom det närmsta också...
Ett gäng tusenlappar som ska ut denna månad...

Vi ska fira jul hemma hos oss i år med Patriks familj.
Det ska bli mysigt !
Ska dock läja ut lite matlagning till gästerna, så man slipper stå å fixa allt det iaf...
Nu var det slut på dessa funderingar för denna gång, plikten som bunnförkyld trött mamma kallar..


- Caroline Lång

Inga kommentarer: