onsdag 9 november 2011

Tandont


Förra måndagen ringde jag tandläkaren och bad om en akuttid för att jag hade så ont i tre tänder.
Jag hade en undersökningstid tills idag men kände att jag inte kunde vänta för att det gjorde så ont.
Jag fick komma dit redan klockan tio för att kolla vad som var galet.
Hon hittade inga vidare fel där jag sa att jag hade ont, men hon slipade lite på den ena tanden ifall det var så att den tog i för mycket när jag biter ihop, sen lagade hon en visdomstand ( som jag inte ens hade ont i)
Det blev kanske lite lite bättre med det onda men sen började det isa i typ hälften av alla mina tänder.
Till helgen fick jag köpt en ny tandkräm mot ilningar och en ultramjuk tandborste.
Det har hjälpt mot isningarna men jag har fortfarande jätteont i en av kindtänderna på vänster sida.
Idag var jag där på undersökningstiden, det är fortfarande inget fel på min tand...
Men ont gör det.
I slutet kläckte hon ur sig att det är en del tandsten på den tanden och det ska jag komma tillbaka för att skrapa bort.
Ska även dra ut en visdomstand då också, jag har bara fått tre, å någon fjärde kommer inte att komma, den som inte har ngn kompis under sig att bita emot har börjat vandra neråt, å då det ändå var ett hål i den så ska den dras ut nu innan den börjar ge problem..
Åhh ja vill inte dra ut, det kommer ju att kännas i hela huvudet när det knakar å brakar...
Lite ångest har jag allt över vad jag kommer att få utstå där i tandläkarstolen alldeles ensam !



Emma hade tid hos tandläkaren igår och det gick jättebra tills hon fick banankräm på två tänder...
Stackarn höll ju på att kräkas av det äckliga...
Hon vägrade svälja på en hel timme nästan efter att vi varit där, hon spottade ut istället.
Fast lite mat på solkulla kunde hon visst tugga i sig när vi hämtade Emil och Amanda..




Idag var vi på hörselkontroll och Emma hörde inte särskilt mycket så det blev en titt i örat för att hitta lite vax, domen blev att köpa revaxör att droppa i öronen ett par kvällar och sedan fick vi en ny tid den 30:e...
Hon lovade så bra när vi var där att jag skulle få droppa i droppar i öronen å sen stoppa in bommull.
Andra bullar blev det nyss när jag skulle försöka.
Hon somnade sen å jag försökte i smyg hälla i en droppe men hon började klia med en gång...
Så jag fick ta henne i famnen å fick hällt i tre droppar i varje, på paketen står det 10-20 st...
Hoppas på bättre lycka imorgon...


- Caroline Lång

Inga kommentarer: