onsdag 23 november 2011

Rackare !

äntligen hemma efter jobbet !
Ska vila en liten stund, sen duscha, hämta Emma på solkulla för att kolla öronen igen, lämna tillbaka henne till solkulla, hem och äta lunch, vila lite till, Tillbaka till solkulla för utvecklingssamtal med Emma, sen tar jag med mig mina tre troll hem och tar helg :)

Jag brukar kalla mina barn för rackare ibland när de är lite busiga.
Efter att ha lyssnat på Cissi och Harald när jag åkte hem ifrån jobbet imorse så ska jag sluta med det.
Det är ju ingen trevlig benämning när man vet betydelsen... :

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rackare


- Caroline Lång

1 kommentar:

Nina sa...

Åh fy det va inte alls någon rolig betydelse!
Rackare lät mycket sötare innan jag läste det.

Bättre att du kallar dem för troll. De är tre små söta troll! :)

Och nä, det hjälpte inte mycket med att du oxå är trött och behöver hjälp med pyntet. Dock väldigt skönt att veta att jag inte är ensam! :)
Kram