tisdag 25 januari 2011

Fy attans !

Fy farao för denna dag !

Dagen började med att Emils blöja inte ville innehålla så mycket som det hade behövts, så jag fick torka golvet både i vardagsrummet, hallen och toaletten.

Senare tog mina cigaretter slut så jag fick packa ihop barnen å åka ner till affären.

Hann inte så mycket mer än att komma hem och följande inträffar:

Varmvattenberedaren kokade och fick för sig att släppa på trycket med en jäkla smäll och spruta ut helt galet mycket vattenånga i hela huset å x antal liter vatten på golvet inne på toa.
Jag trodde på allvar att den skulle explodera och vi skulle dö...

Ett par minuter senare kommer Martina och Agnes som vi hade träffat i affären en stund tidigare, då vi bestämde att Emma skulle åka med dom upp så vi skulle fika lite..

Fick ringt Patrik och stängt av alla säkringar och torkat massa vatten.
Sen lite kaffe på det.
Å de åkte hem.

Så var det dags att laga mat. Skulle precis börja skära i kasslern när Emil spyr en kaskad rakt ut på köksgolvet...
Å ett par minuter senare så kör den jävla varmvattenberedaren igång igen.
Å då tänkte jag att nu e det kört på riktigt, vi hade lixom tur en gång...

Är så glad att Patrik var på väg hem ifrån jobbet, eftersom vi hade pratat innan.
Å denna gången lät det mycke längre , så nu tömde den ut mer vatten och ånga. Dörren var nu stängd helt å jag sa till Patrik attt jag vägrar att öppna den om det inte är absolut nödvändigt, han hade bara en kvart kvar tills han var hemma ändå...

Så jag och barnen satt på rad på köksoffan och väntade på Patrik.

Nu är han hemma och har torkat vatten och skruvar på apparaten..

Å illa mår jag också.. Vet inte om jag e sympatisjuk med Emil eller om jag "bara" har ont i magen för att jag har hållt på att dö två gånger idag...

http://www.youtube.com/watch?v=pu3FwgIHsQA

1 kommentar:

Susie sa...

Usch vilken jobbig dag du har haft! hoppas morgondagen är lite mindre traumatisk ;)

kram Susie