onsdag 12 januari 2011

Idag har jag gått till postlådan med barnen.
Emil och Amanda i vagnen och Emma i pulkan.
Det var ganska jobbigt och tog oss 40minuter att komma dit och tillbaka...
Snö och is på vägen, smala hjul på vagnen, för kort snöre på pulkan, många stora snöklumpar i pulkan tillsammans med Emma å för att göra det hela ännu jobbigare så e jag väldans förkyld...
Men vi tog oss iaf dit och hem innan det blev mörkt :)

Amanda har numera åtta tänder :)
Emil har tre :)
Emma har måånga :)

Idag har jag bestämt att Emma ska somna själv i sin säng och lyssna på saga, Emil och Amanda ska få prova på att få vällingen i sängen..

Jag orkar inte ha det som vi har det här annars på kvällarna..
Två som vill bäras samtidigt och en stackare som får somna för sig själv i soffan under tiden som jag varvar barn att bära på... Å den som inte bärs skriker...

Började läsa "somna utan gråt" innan idag... Har bara kommit till faktadelen än så länge.. Vill ju lösa detta på mitt vid egentligen..
Idag provar vi alltså så som jag skrev innan.. Å jag hoppas att det funkar...

Nu e det dags att byta blöjor och fixa kvällsmat...


- Posted from my iPhone

1 kommentar:

Elli sa...

Måste vara jobbigt att bära dem till sömns nu när dem är lite större! Jag är glad att jag slipper göra det längre. Antingen somnar han i sin säng efter att ha fått sin kvälls-vällingen, eller så somnar han bredvid mig så lyfter jag bara över han när han somnat. Hur gick det för dig att ge dem vällingen i sina sängar? Kram