fredag 26 november 2010

Ikea

Igår var vi på Ikea...
Vi körde varsin bil för Patrik skulle till åby å lämna vagnar...
Vi bestämde oss för bäckebol eftersom vi skulle till biltema också...
Det gick jättebra att köra dit , inte så mycket trafik å bara ett filbyte..
Väl där köpte vi lite smått å gott bland annat nya tallrikar, sånadär färdiga paket med vanliga, djupa och assietter..
Jättefina gröna som passar in i vårt kök..

Sen var det dags att köra hem å då sabbade jag mina redan ganska kassa vindrutetorkare för jag missade att det fanns is längst ner på den annars torra rutan...
Ringde Patrik å frågade om vi kunde stanna på clahs Olsson å köpa nya innan vi körde hem,
Så han kom å stannade med barnen i min bil å jag sprang in för att köpa, men se att på clahs Olsson har de minnsan inte sånt..
Inte heller längre på Coop. Så vi fick byta med passagerarsidan så att jag skulle klara mig hem iaf...

Hemresan gick sådär... En timme å fyrtiofem minuter tog det hem i rusningstrafiken å barnen var väl inte alls nöjda, å inte jag heller som var tvungen att byta flera gånger mellan de fullknökade filerna...
Fick tuggat i mig en halv påse bilar i min nervositet, tur att jag hade dom annars hade jag nog inte haft några fingrar kvar...

Kom hem till slut utan att ha krockat iaf å fick slängt ihop gröt till de minsta å började packa upp tallrikarna.

Skulle ställa in de i diskmaskinen å märker att de djupa tallrikarna inte kan stå i den..
Så jäkla irriterande !!
Blir till att lämna tillbaka å köpa nya...
Hmm på måndag kanske ?

Nehepp nu ska jag byta vad som verkar vara två bajsblöjor och sen väcka Emma å fixa iording henne så att hon e färdig när Patrik pausar i golvgjutandet för att komma hem å skjutsa henne så jag slipper packa ner allihop å köra :)

- Posted from my iPhone

3 kommentarer:

Elli sa...

Tror det är samma tallrikar som vi har här hemma, och dem djupa kan inte stå riktigt i vårat diskställ heller. Så dem hamnar antingen på snedden eller får stå lutade som bara fanken.. Dåligt! Men annars väldrigt bra!

Angela sa...

Jag kan följa me på Onsdag =) Bilen ska till doktorn på torsdag...

Mattias S sa...

Öhh, i början står det att ni åkte till Bäckebol, för ni skulle till Biltema! Om jag inte minns fel så har de vindrutetorkare där!!!!