söndag 10 juli 2011

Helgen !

Fredag:
Dagen började med att jag vaknade 03.25 (fem minuter efter att klockan skulle ringt) av att Emil skrek för han hade fastnat med armen i spjälorna i sängen.
Lade Emil bredvid Patrik å fixade till mig lite innan det var dags att ta sin stora väska och åka mot jobbet.
08.30 hade jag jobbat färdigt och mötte Patrik för att jag skulle hämta in väskan ifrån bilen som han kom för att hämta.
Sen fixade jag till mig lite i personalomklädningsrummet innan det var dax att stressa ner till stationen där jag mötte Cissi och Sofie.
Köpte biljetter och hoppade på tåget mot Halmstad , där dukade Cissi upp kaffe och Amarula till oss att börja festen med :)

På stationen nere i Halmstad kom Fredrik och hämtade oss å skjutsad oss hem till honom och Jeanette, sen åkte han och Wilda, å kvar i lägenheten blev fyra taggade småbarnsmammor som skulle umgås hela dagen och kvällen !

Vi gick ner till stan där det shoppades lite å sen hem till Jeanette igen där det blev bubbel, snittar och jordgubbar !
Mums !!

Resten av dagen fortsatte i samma anda :)
Kvällen började smyga sig på och vi fixad oss och åkte sedan bussen ner till stan å satte oss på en uteservering, där jag dock bara drack en cola (började bli väldigt trött...)
När drinkarna var uppdruckna gav ja och Cissi upp och tog en taxi hem till Jeanette å lade oss för att somna..
Passade mig alldeles utmärkt eftersom det tar på krafterna att vara vaken i 20 timmar, jobba fyra av dem å sen dricka i tolv av de...
Inte riktigt vad denna småbarnsmamman är van vid..

På lördag morgon åt vi en god frukost och frächade till oss lite och jag, Sofie och Cissi åkte ner till stationen å lämnade bagaget å tog sedan en liten shoppingtur som avslutades med lunch på the bulls, gott !

Sen var det dags för tåget hem och en slapp eftermiddag med familen, som avlutades med grillat å mys i soffan till twillight.

Nu är det söndag och vi är på väg till Liseberg !!
I bilen bakom finns Cissi, Roger , Ellioth och Lovis :)




- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: