fredag 29 juli 2011

Ons, tors, fre

I onsdags var jag äntligen på ikea och handlade nya burkar till skafferiet.
Med oss var Mattias !
Emma ville in till lekavdelningen på en gång och under tiden hon var där så gick jag, mattias å twinsen en runda på nedervåningen och plockade ihop vad vi skulle ha, sen hämtade vi Emma och gick till kassan, sen blev det varsin korv utanför innan vi åkte hem och drack kaffe och fikade bullar :)

Å igår torsdag så var vi på norvalla marknad, varmt som vanligt.
Lovade emma att hon skulle få åka karuseller, när jag skulle köpa biljetter och insåg att biljetterna kostade 30kr styck, för en liten liten stund i en skruttig karusell, så gjorde vi om planerna... Hon fick åka EN gång.
Jag sa att hon fick välja noga för det blir bara en gång, vi gick en runda och hon bestämde sig för en tur med tåget.
När vi gick därifrån så sa Emma : Den vill jag åka nu ! Å pekade på en annan.
Då sa jag: men det skulle ju bara bli en gång ( tänkte att nu blir det väl ramaskri)
Men icke !
A just det mamma , sa hon bara å så gick vi !
Underbara unge !!





Emma köpte en målarbok och tuschpennor som hon betalade själv (mdd farmors pengar)
Jag köpte en liten nappflaska med godiskulor i till henne, och såklart en prinsessballong...




Jag har jobbat mån, tis, ons, tors, fre och så ska jag jobba på lördag med.
Kan ju inte påstå att jag får sova ut ordentligt, å det börjar kännas ordentligt när man ska vara fit for fight hela dagarna med barnen.
Sömnblist leder till att jag blir stressad av att småttingarna är överallt hela tiden, klättrar som galningar som tror att de har en livlina. Står på borden och hoppar över till soffan, klättrar upp i fönstrena och på köksbänken.
Amanda kan numera öppna både ytterdörren och toadörren, å emil är inte sen på att haka på upptågen !
Puh !

Det som får mig att gå till jobbet och inte säga upp mig är underbara kollegan Anne, som tyvärr "bara" är semestervikarie... Även om hon får förlängt så verkar det inte som att vi kommer att jobba ihop så mycket mera sen..
För när semestern är slut så fixar jag inte kaos på jobbet och kaos hemma !!
Iofs så öppnar snart solkulla igen å då kan jag ju vila en stund när jag kommer hem ifrån jobbet :)

Jaja nog gnällt nu, kanske ska gå ut och måla på lekstugan en sväng ?!




- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: