torsdag 21 juli 2011

Rosa !

Idag har jag jobbat på hajen.
När jag kom hem började jag och Emma att måla lekstugan, ibland har tålamodet svårt att räcka till, till att barnen ska hjälpa till, myyycket färg och rinnmärken och kladd, men det gick bra ändå. Som tur var så tröttnade Emma efter en stund å gick in i lekstugan och lagade mat till mig istället :)
Fick målat nästan allt det vita, så nu är det nästan bara knutarna och fönsterfodren kvar. Å de ska bli rosa ! :)
Har hört talas om att det ska regna i flera dagar nu... Passar ju inte alls när jag tänkt måla.. Fast fodren och knutarna är bortskruvade så hade vi haft ett garage så hade jag kunnat måla där.
Men grävmaskinen är lagad nu, och att den var sönder var tydligen ett hinder för att det skulle kunna byggas, så vi får hoppas på att det sätter fart snart.
Eller just det, marken ska ju bli våran först.. Åhh typiskt !!

Imorgon jobbar jag på kvantum tillsammans med Anne :)
När vi slutat ska jag handla mat å sen en dammsugare, Emil har dammsugat slut på våran, å så hade jag sån tur att pappa kom hit ett par timmar senare och lämnade presentpengar till både mig och Emma :)
Nej, Emma ska inte vara med och betala...

Å på lördag hoppas jag på sovmorgon för då är jag äntligen ledig igen :)

1 kommentar:

Martina sa...

Jasså, sovmorgon imorgon minnsann!
Ska du då passa på att gå på tjejkväll ikväll? :)