onsdag 27 juli 2011

Mandelfisk

Igår åt vi mandelfisk. Det var gott !

Tina ett fiskblock (jag gjorde två så att vi har till lunch idag) och lägg i en ugnsform, salta å peppra, bred över en burk med smaksatt creme fraich( jag blandade en med franska örter och en tomat, basilika) . Häll på mandelflarn och in i ugnen 220grader i typ 25 minuter.
Servera med potatis och grönsaker.


Mindre gott var att när jag tog upp de sista potatisarna för att lägga i fiskformen tills idag, så låg det en fluga i kastrullen...

Inte lika äckligt som mjölbaggarna i våffelpaketen dock...


YouTube Video


Det stora gröna i mitten är en bit av paketen som trillat ner...

Om en timme eller så ska vi åka till ikea tillsammans med mattias, ska bli kul !
Behöver nya burkar till skafferiet.. Nu ska allt åka ner i väl förslutna burkar, när jag har köpt nya torrvaror, för jag slängde ALLT !

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: